RochOs

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av rochos - 26 januari 2013 15:14

Grabbarna fick extra vilodagar, iof sig skulle O ta det lugnt ett par dagar efter vaccineringen men R skulle ha gått som vanligt men det har varit för kallt.

Men idag har det varit rena mildvädret, bara -6 grader.

Först ut var O och jag tänkte lina honom över cavalettin men han tänkte annat igen.. Efter uppvärmingen så var ju då planen att få honom att skritta över cavalettin men nä.. skutt över dem igen så jag gav upp och han fick istället jobba med övergångar trav-galopp-trav. Men idag var det väldigt mycket bus i kroppen så efter tag så släppte jag honom lös på banan så han fick springa av sig och när det var gjort så provade jag cavalettin igen.. Skam den som ger sig! Men denna gång gick jag bredvid och då gick det minsann att kliva över dem. Han tyckte väl att ska han kliva över dem så skulle även jag göra det!


Sen när det var dax för R så red vi på vallen med intervallträning och sen skrittade jag av honom på ridbanan med att rida våran lilla övning.


 


Ovido - Quiz & Flashcards