RochOs

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av rochos - 12 augusti 2011 20:15

Idag har det hunnits med mycket, tvättat, mockat i hagen, fixat med gamla hösilagebalar, ridit och fått hem 2 balar torv och då fick jag även städa ur lilla boxen där torven skulle lagras.

Nu är det äntligen bara 3 gamla hösilagebalar kvar att få ut på stacken. En som jag öppnade i morse stank vedervärdigt och alldeles "sörjig". Det luktade lite hela dagen sen från stacken men jag hoppas att när stråna torkar upp så försvinner även stanken.

På eftermiddagen var det dax för nya skor.

Rulle skötte sig nästan helt felfritt idag och O var något sämre, han var lite flaxig med sina framfötter. Men han blev from som ett lamm när B "tappade tålamodet" med honom genom att höja rösten lite vilket är ovanligt för att vara henne och sen fick O göra lite övningar genom att gå fram och tillbaka tills han lyssnade på henne.


Steffe hade varit på jobb i Västerås så på vägen hem stannade han till vid Enköping och köpte torv med sig hem. Fick snabbt städa ur den lilla boxen för där tänke jag lagra all torv, nära och bra till boxarna.


På kvällen blev det uteritt med Emelie. Tog O på släp och vi red över bron. Travade nästan hela grusvägen upp. Det är det längsta jag har travat med O på släp    Nästa gång tror jag att vi ska testa lite galopp..

R kändes lite skum i traven, jag hoppas det beror på att T tog lite mer i trakterna idag än vad han brukar göra. Men annars skötte sig båda tipp topp bra!


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards