RochOs

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av rochos - 27 augusti 2011 08:46

Igår var jag som sagt till hästkliniken men det är faktiskt inte det jag svär åt men det har en indirekt orsak till svordomen.

Rulle blev sprutad med Kortison i höger bakkna och vänster framknä efter diverse böjande och springade i gången och longerprov.

Enligt veterinären så trodde hon att vi skulle få böja mycket mer än vad vi har gjorde och att det skulle ta längre tid än vad det gjorde. Och jag som tyckte att vi vär där lääääääänge!

Rulle blev även behandlad i ryggen av kiropraktorn. Jag fick känna där hans ryggrad gick mot länden och han förklarade att Rulles ryggrad försvann ner i "rumpan" på honom vilket den inte ska göra, utan man ska känna hela ryggraden ända till slutet.

Så efter lång dag fick vi till slut åka hem.. trötta i huvudet var vi nog alla.

Jag kommer att vara evigt tacksam för att den guld värda Anki följde med, I love you!

Rulle skötte sig perfekt hela resan från början till slut, vilken häst!


Det blev boxvila som i natt och idag. Får se hur länge han står ut att stå inne. Han var ganska så lagom glad nu när jag var ner i morse. Släppte ut Rune och tog in Oskar istället. Tänkte försöka testa hur länge Rulles tålamod räcker...

Sen skulle det vara 14 dagars vistelse i lugn hage men han gör ju inte många knop i onödan så det ska ju inte vara några problem att släppa ut honom till de andra.

Skritt för hand i en vecka (hade fått för mig 2 veckor men så var det inte, tror jag blandade ihop med hagvistelse tiden) och sen uppsuttet i 2 veckor.


Det jag svär åt är att han har inte hostat en endaste gång en tid tillbaka men nu i morse gjorde han det. Av någon konstig andledning är jag mer oroad över hostan än hans ben.

Vet inte om höet som jag blötlade triggade igång det igen eller en kombination av det och att Rune fick sitt torrt. Rulle kanske är så känslig nu att han tål inte ens att boxgrannen har det eller så är det något annat så har triggat igång det... Men nu fick Rulle hösilage ... så nu kommer väl fånget som ett brev på posten   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards