RochOs

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av rochos - 19 augusti 2011 21:15

Kul syn möter mig när jag ska hämta in R för sin medicin. Han har lyckats dela täcket längs med ryggen   

Det är inte första gången han gör det här, det är 2 gången han lyckas med den här bedriften. Skulle ta mig tusan inte förvåna mig ett endaste dugg om det är samma gren han använder till att massakera sina täcken. Är det inte en häst som käkar upp täckena så är det täckesätande träd..  blir så trött på det här med täcken.


När jag hämtade R så fick jag hela gänget efter oss vilket var bra för då behövde jag inte gå upp en extra gång för att hämta Rune och Oskar som nu ska sova inne.

Det regnar inte speciellt mycket och varmt är det. Oskar var ganska varm under täcket. Hehe.. jag antar att Rulle hade varit det med så det är kanske därför han ordnade ventilationen på sitt sätt.

Av rochos - 19 augusti 2011 15:42

Idag blev det cavaletti för Oskar men bara upphöjt på ena sidan.

Började med uppvärmning på liten volt där han fick skritta fram ordentligt och spåra. Sen släppte jag ut honom på större volt i trav. Kollade att ptrooo funkar och det gjorde det ibland så det jobbade vi på ett tag tills det satt igen. Efter det galoppfattningar, höger varv funkade det riktigt bra och det är ju hans dåliga sida. I vänster varv var det tvärtom denna gång...

Efteruppvärminingen så blev det bommar, till en början var han slarvig men skärpte till sig sen. Den där hästen har verkligen noll koll på sina fyra fötter! Och faktiskt så kom han på idag att man kan fuska och springa på insidan av bommarna då och då.

Den blev man och svansshamponering efter passet, lite krubbskrammel och strechning av halsen och sen ut i hagen.

Det ska visst bli ruskväder inatt så Oskar ska göra Rune sällskap inne.


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards