RochOs

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av rochos - 15 augusti 2011 21:59

Tog en klätterrunda med O vilket gick bra som vanligt. Hade lite fokus på att han inte skulle ånga sig ner i backarna utan han fick gå ner långsamt och därmed även hinna se var fötterna hamnade. Han fattade faktiskt det ganska så snabbt men glömde bort sig ibland   

När vi kom hem så blev det lite krubbskrammel och sen stretchning av halsen. Lite stelare åt vänster men där hade han ju även lite låsning.


Om jag nu har lite tur så har jag en sadel på G!   

Säljaren kunde diskutera priset, vi ska höras mer i morgon.


  

Av rochos - 15 augusti 2011 10:15

Jahapp, nu har veterinären varit här och kikat på R. Lyssnat på lungor och hjärta och allt lät bra där men hon skulle skriva ut slemlösande ändå och sen tipsade hon om något naturläkemedel Coff less som hade hjälpt hennes hosthäst som hon har eller har haft.

Vi gjorde även ett longerprov och han är inte halt MEN det är något och det kunde ev vara dubbelsidigt båda bak   

Vi bestämde för ett klinikbesök på hennes klinik i Tierp för att gå till botten med det här. Hon kunde göra enklare "släckningsarbete" på plats men det var som vi sa att kliniken har bättre möjligheter att göra det ordentligt. Hon hittade även något på vänster fram, gaffelbandet... När jag kände efter så kände jag naturligtvis ingenting men hon sa att det var så lite och hon har känsliga fingrar.. Vilken veterinär man har!

Så nu måste jag ragga chaufför om jag skulle få tid den här veckan eller så hoppas jag att jag klarar den där förbaskade säkerhetskontrollen nästa vecka för då kan jag åka dit själv. Fast sällskap är ju aldrig dumt.. För hur eller hur så lär man få mycket info och frågan är HUR mycket kommer man ihåg av allt info.

Det är blandade känslor nu, skönt att få det utrett men tänk om det är något allvarligt och det vill man ju inte höra....

Men men skritta skulle jag göra tills vidare i alla fall... booooring...

Så nu du O.... nu blir det "synd" om dig   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards