RochOs

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av rochos - 14 augusti 2011 15:30

Red både R och O på ridbanan idag och faktiskt så kom jag ihåg att ta fram mina chaps som jag inte har använt på evigheter och vips så kändes skänkeln så mycket stadigare   

R kändes "knackig" i början men efter ett tag kände jag inget alls i traven men i vänster galopp så kortar fortfarande med höger bak. Red mest volter och serpentiner och för att jämföra med träningen sist så kändes han mycket bättre.

I morgon kommer veterinären och "kikar" på hans hosta och då ska jag be henne att kolla benet. Vet jag att den är schysst så kan jag ju även ställa mer krav.


O började med att skritta ut på stubben, tog ett varv och sen in på banan där jag försökte att trava men han var totalt omöjlig.. eller ja han travade men med huvudet högt högt uppe. Så det var bara att lägga ner travande för en stund.

Då fick han istället göra miljarders med små volter för att mjuka upp sidorna. På stora volten fick han öka och minska volten. Sen provade jag med att försöka ställa ut honom men det gick så där, vet inte om han inte förstår eller inte vill.

Provade på 4 kantspåret och då gick det bättre men det kan bli mycket bättre...

Provade att trava igen, gick något bättre så han fick jobba på volten i båda varvet ett tag.

Nästa gång tar jag med gramanen och har den bara för att...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards