RochOs

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av rochos - 20 augusti 2011 17:53

Hittade tidigare idag ett par jeans som jag hade glömt bort att jag hade!

Hade "slängt" in dem in ett förråd där jag har symaskinen för att sy upp dem och där har de legat sen dess. Har totalt glömt bort dem.. Så vad går jag och gnäller om att jag aldrig kan unna mig något åt mig själv??  När jag inte ens kan komma ihåg att jag har köpt nytt åt mig själv....

Så ikväll ska det sys, laga hästtäcke och sy upp jeansen. Nu kommer säkert inte täcket att hålla för regn vidare värst men nytt är beställt från Börjes. Hittade för 295 kr, en utgående färg och för en gångs skull så fanns det kvar i rätt storlek.


Av rochos - 20 augusti 2011 15:27

Den kom hela 25 mm i natt och SMHI har lovat regn hela dagen och sen avta mot kvällen men det har bara kommit 0,5 mm tills nu och förhoppningsvis så blir det inget mer heller.

R gamla tunna täcke var genomblöt i morse så han fick gå utan efter sin medicin och det verkar han inte ha lidit av.

O fick sitt på sig i morse men jag var lite tveksam för det var ju ganska varmt ute ändå. Efter ridpasset så fick han på sig det igen men den åker av sen ikväll när jag ger R sin medicin.


O gick bra på ridbanan idag, huvudet flög inte alls upp som det har gjort tidigare. Snarare att den var mer nere än upp idag! Om det sen berodde på nya sadeln eller gramantygeln som jag hade kan man ju spekulera i men gramanen bara var där och användes inte alls. Dock var O ovillig till att gå på böjda spår, har en känsla av att det beror på hans högra sida. Så jag skippade voltarbete och körde bara på 4 kantspåret fast innanför den och medellinjen för att få honom sluta att "luta" sig mot staketet vilket han gärna gör.

Tempoväxlingar i skritten och sen skritt-trav-skritt för att aktivera bakkärran.


Rulle får ytterligare en vilodag. Är inte så där överdrivet sugen på att ge mig iväg på en skrittrunda ifall det skulle bli regn.. Men det är bara en ursäkt idag för att slippa idag   


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards