RochOs

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av rochos - 13 augusti 2011 12:50

Har funderat varför undertråden i passagen liksom hänger mellan stolparna. Rättade till igår men i morse så var det likadant. SEN fick jag se, O petar ned huvudet under tråden och "lyfter" upp den lite och sen äter han gräset på andra sidan ... Elen har inte varit på sen hästarna bytte till vinterhagen och han tycker väl att han har varit smart och kommit på det   

När jag satte på elen så upptäckte jag att den inte ens gick vidare från grinden. Fick börja med att laga grinden och efter det så var det lika bra att gå runt hagen. Undertråden låg nere lite här och var ( nu är det säkert inte bara O's fel. Det bor ju en massa 4 benta i skogen som säkert har hjälpt till under sommaren) och det växte sly över tråden på flera ställen. Har hunnit med ca halva hagen, den andra delen får bli en annan dag. Det blev ganska så varmt när solen gassade på och sen känns det som att det kryper en massa fästingar på mig..

På tal om fästingar, så hade O 6(!) fästningar på sig igår. Här om dagen tog jag bort 4, De måste bara älska honom?!


Ikväll ska vi bort på inflyttningsfest/40 års fest. Vi behöver åka redan vid 4 tiden så hästarna får faktiskt vila idag. Fixa hagen tog sån tid men samtidigt så är det kul att hålla på att fixa.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards