RochOs

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Dagens pass

Av rochos - 20 september 2012 22:05

Skrittade ut med Rulle ut i skogen och när vi kom till cavalettibanan fick han traska över den ett par gånger innan vi fortsatte vidare. När vi kom ut på ängen vid ån, började han bete sig konstig, blev tittig och ville bara rusa fort hemåt. Vid skogbrynet höll jag in honom och då började han spana mot skogen där vi hade kommit ut. Vi stod där ett stund, emellan åt ville han iväg men jag ville ”se” om jag kunde höra vad som hade gjort honom så upprörd. För idag har jag via facebook fått veta att man har hittat björnspår inte långt bort från oss och inte vet jag hur långt en björn traskar men på något vis så känner jag att jag hellre möter en varg än en björn. Björnar kan ju bli så arga.. i alla fall på film. Varg är mer skygg och attackerar mycket sällan människor.

Nå Rulle brukar nu inte så har upprörd i första taget så nåt var det ju som fick honom att bete sig så här. Efter en stund så såg jag en älg stå och glo på oss, det roliga är att jag hade stirrat på honom säkert en bra stund innan jag uppfattade att det var en älg, snacka om att de kan smälta in i naturen!.

Nu vet jag inte varför Rulle blev så har upprörd över älgen, vi har stött på älgar ett antal gånger och t o m ridit dem nära men den här älgen var väl annorlunda på något sätt. Rulle hade i alla fall eld i baken ända hem tills vi vek in på banan. Där inne falnade den....

Han fick trava på en stor volten ett varv och sen ut på spåret och sen in på volten igen. Det här gjorde vi ett par gånger i båda varven. Sen blev ett par öppnor och slutor och lite skänkelvikningar. Ca en kvart blev det idag.


Sen var det Oskars tur, hann inte rida mer än ca 20 minuter för sen började det regna... ovanligt va?

Men vi hann jobba lite med övergångar trav-skritt-trav. Han kändes obalanserad och stel men det är väl inte så konstigt eftersom han mest har fått gå i hagen.


Summan av dagens pass är att gud vad jag har saknat att rida på banan och dressyra. Idag var det mest basic saker men ändå.. kul var det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rochos - 3 april 2014 10:30

För mer än 10 år sedan fick jag äran att bli din matte. Jag hade fått höra att kallblod är nordens fullblod och ger man dem lillfingret så tar de allt. De kunde vara fruktansvärt envisa och nerviga. Ja envis kunde du vara men på ett snällt sätt men d...

Av rochos - 15 mars 2014 18:50


Vet inte vad som hände grabbarna idag. De fick sova inne natten till idag och kom ut till kl 8. Sen har jag i princip inte sett till dem utom när jag skulle luncha. För då dök de upp från ingenstans. Nu när jag tog in dem för "kvällsmat" så syntes de...

Av rochos - 13 mars 2014 10:06

Jag skulle ha skrivit ett inlägg för några dagar sen men min makes dator ville inte samarbeta den dagen och jag gav upp. Gör ett nytt försök idag, den samarbetar dock jävligt långsamt, frustrerande!   Äntligen är det vår även om det ser ut som vi...

Av rochos - 1 mars 2014 17:41


Nu kan vi vår skog tycker både jag och Sjefen så idag traskade vi bort till Wallanderska skogen. I den skogen är det mycket mer stock och sten kliva över än i vår skog.. typ överallt. Som vanligt offroad och vi traskade på sådana ställen där garanter...

Av rochos - 27 februari 2014 16:00

Operation hagstädning har börjat lite smått, något tidigare mot var det brukar vara, typ april. Har siktat in mig på toaletterna som finns här och där. Har man hästarna på lösdrift så känns mockningen än mer viktig. Har man hästarna installade så ham...

Ovido - Quiz & Flashcards