RochOs

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av rochos - 2 augusti 2012 22:34

Idag har det varit varmt, väldigt varmt, synd att man jobbade då. Hade hellre legat vid poolen och slappat, har inte badat en endast gång den här sommaren. Men det var ganska så lugnt och jag jobbade hemma och passade på då att baka cheesecake till i morgon, blåbärscheesecake. Hittade ett recept på en blogg och kommentarerna på receptet lät lovande och det gjorde det även när jag provsmakade smeten.. MUMS!


Som rubriken antyder så blev det inte som jag hade tänkt att låta grabbarna få en vilodag idag, den sprack delvis. Oskar fick vila och jag tog ut Rulle på ett skrittpass och så får han vila i morgon istället, han kändes helt ok över ryggen. Hinner jag upp tidigt så tar jag ut Oskar på en tur då annars så får han vila en dag till. För i morgon fyller Matthias 18 bast och det ska så klart firas.


Var ute med Rulle i prick 50 minuter och på vägen hem så fick han göra ett par slarviga skänkelvikningar samt ett par tempoväxlingar, smyga ett par steg för att sen komma fram i rask skritt. Och även idag var han hostfri, skönt!


 

Av rochos - 2 augusti 2012 09:47

När jag har Oskar på släp så rider jag inte barbacka, det vågar jag inte. Det har hänt, i alla fall i början när jag började ta med honom så kunde han helt plötsligt tvärstanna för att kissa och då blir det ju ett sånt jäklas ryck om man inte är förberedd på det. Så att rida barbacka känns inte optimalt ifall han får för sig att göra ett toabesök, kan tänka att jag nog tappar balansen då och kanske ramlar av..   .

Så igår red jag i sadel för första gången på länge, noga räknat lite över 2 månader så det kändes lite konstigt   

Får se om jag låter båda hästarna vila idag.. hmmmm.. som om de inte gör det varje dag... haha.... Nä faktum är att Rulle kanske kommer att ha lite träningsverk i ryggen idag efter att ha varit utan sadel så länge och nu tänker jag verkligen vara hyperförsiktig med honom och ta det lugnt och Oskar tycker nog att han har gått väldigt "hårt" de sensaste dagarna.. haha. Nä vi får se hur det blir ikväll, för blir Steffe sen idag med så måste jag ut och övningsköra med Matthias för nästa vecka gäller det..


 

Rulle ville också vara med på bild igår när jag skulle fota Oskars öronsmycke


 

Ovido - Quiz & Flashcards