RochOs

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av rochos - 25 augusti 2012 23:14

Rulle har fått vila (igen) i går var den planerad för jag visste att jag inte skulle hinna med honom och igår prioriterade jag Oskar.

Vi, dvs "halv 8" gänget var ute och bowlade igår och efter det var på en Thairestaurang och åt en massa god mat.


Idag hade jag kunnat hinna rida Rulle om jag hade ansträngt mig lite men när jag tänkte byta om så började det regna lite och när jag kikade ut för att se hur det såg ut på himlen så.. mja... mörka och tunga moln som bara kunde innebära skyfall och jag hade ingen lust att hamna i ett sådant när man är för långt borta från stallet.

Så istället började jag att fixa i ordning i vinterhagen men inte kom det något skyfall inte.. Det blev varmt och kletigt väder så det hade väl heller iof sig varit lyckat att rida Rulle i den värmen som redan har bytt till vinterstassen.


Av rochos - 25 augusti 2012 17:21

Började att rida ut och vi fick in alla gångarter! Japp det blev en kort galopp idag med   

Han var han lite mer nervig än vad han brukar, hetsade upp sig osv men han gjorde inget dumt alls. I traven kändes han ok men han sänker ryggen så förbaskat när man travar ute men så fort man kommer in på ridbanan så slappnar han av och söker sig nedåt. Svärfar har åkt runt med betesputsaren på vallen nedanför stallet så nu kan man rida längs kanten på den igen. Har inte velat göra det när gräset var så högt. Där kan man kanske träna honom att man kan faktiskt ha en annan gångart än skritt på uteritter och ändå vara avslappnad.

La fokus igångsättningar trav - skritt - trav och så fick han jobba lite med skänkelvikningar. Detta arbete gjordes både ute och på ridbanan.

Har nu konstaterad med hjälp av Emelie att sadeln behöver värmas till en storlek större så på måndag ska jag kolla med en butik i Solna om de värmer om Tekna sadlar. Enligt deras hemsida så gör dem det.


Ovido - Quiz & Flashcards