RochOs

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av rochos - 12 augusti 2012 23:05

Red Rulle på förmiddagen och inte helt oväntat i skritt hehe..., idag blev det hela 1 timma och 15 minuter!   

Trodde bromseländena var borta för evigt denna sommar för de har inte synts till på flera dagar men idag var de tillbaka, vilka skitinsekter det är...

Rulle fick skritta på lösa tyglar bortåt och hemåt samlade jag honom upp honom och jobbade honom lite snällt vilket gick bra tills vi mötte en cyklist med en springade hund bredvid sig... De ekipaget var verkligen, tyckte Rulle, helskum.


Oskar red jag senare på kvällen, fick även idag sällskap av Felicia/Ynte och idag red vi bort mot Espesta. Vi kom nästan halvvägs sen ville Y hem. Oskar skötte sig kanonfint och det blev samma koncept för honom som jag gjorde med Rulle på förmiddagen. På vägen hem upptäckte han att en soptunna låg ner, det gjorde den även när vi red förbi den men den såg väl annorlunda ut hemåt, typ annan vinkel eller så   . Den ville han passera sidledes men jag hade väl förstås en helt annan åsikt om det hela. Jag ville att han skulle fram och säga hej till tunnan och efter litet tag så fick jag som jag ville   .

Det var nog ganska lagom ändå med att vi inte red som vi hade tänkt. Oskar var helt slut mentalt, stackarn..   


Lite photshoppande på ett gäng kajor

 

Ovido - Quiz & Flashcards