RochOs

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av rochos - 30 augusti 2012 22:08

Det blev svampplockning idag istället för ridning...

Syrran bestämde att jag inte skulle rida utan göra henne sällskap i skogen och använda mina egna ben och varför inte. Det finns ett liv där ute utanför stallet, belive it or not!   


Men jag hann longera Oskar en kortis innan skogen och tanken var att jobba honom över bommarna. Det började bra men sen fick han massor av spring i bena så han ville mest bara galoppa så why not.

Vi flyttade bort oss från bommarna och så fick han som han ville, men så klart under kontroll.. Han fick galoppa ca en halv volt och sen sakta ner till trav för att sen komma fram i galopp igen och han jobbade bra i båda varven tills en stor enorm gul skördetröska närmade sig ridbanan. Svärfar var ute och härjade ute på åkern. Oskar blev inte rädd men vi kan väl säga så här.. han tappade fokus så där lite lätt så istället för att han ska bara springa på så slutade vi där.


 



Av rochos - 30 augusti 2012 15:00

Hann bara med Rulle (återigen), gud vad jag saknar att kunna ta med Oskar som handhäst..

Det hann bli ganska så sent, det började redan skymma, när jag sadlade Rulle men vi stryde kosan mot skogen ändå och den här gången fick han kliva över cavalettibanan. Det gick galant, inte ett felsteg eller att han tyckte att det var jobbigt vilket faktiskt förvånade mig. Där emot var han mer slarvig ute på stigen när någon rot eller sten råkade vara i vägen. Efter skogsturen red vi ut på vallen och där blev det ett par travintervaller. Ville inte göra fler eftersom det var lite tungt underlag och jag är lite nojjig nu.


 

Av rochos - 30 augusti 2012 14:18

Jakten på extra järn till min ST dressyr fortsätter, verkar vara ett helsike att få tag på någon återförsäljare som säljer sådana. Har mailat flera men ingen behagar svara. Börjar undra om det var så jäkla smart med bomlös sadel ändå om det ska vara ett sånt helsike att få tag på extra järn.

Den som jag la min beställning hos svarar fortfarande inte på telefon och mailen fortsätter att studsa tillbaka..   Nåja jakten fortsätter...Någon gång ska jag väl få tag på någon som säljer... hoppas jag.

Om någon vet var man kan få köpa extra järn är välkomna att höra av sig     

Ovido - Quiz & Flashcards