RochOs

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Uppdatering

Av rochos - 28 augusti 2012 13:37

Nu har det varit lite tyst i bloggen par dagar men det beror på att vårt internet där hemma har begränsad hastighet så jag passar på att uppdatera från jobbet. Det går att blogga hemifrån med det tar lååååång tid. Vår familj är väldigt duktiga på att förbruka datamängden vi har på vårt mobila internet fast jag tror att det är något mer, för av någon skum anledning så tar det alltid ”slut” ungefär samma datum i månaden även om barnen har knappt ha varit ute på internet eller laddat ner något eller kollat på youtube. Sen hade jag ju semester hela juli och därmed inte jobbat hemma, ändå tog det slut tidigare än vanligt.

Men nu blir det ändring, vi har bytt leverantör och det nya paket ska väl dyka upp i dagarna och så kan vi lämna tillbaka Tele2 och hoppas på att det här nya ska funka bättre.


Så vad har vi gjort? Sitter nu och försöker febrilt komma ihåg vad jag/vi har gjort, man glömmer fort och man blir dagvill om man inte skriver ner det på en gång.

I söndags var vi alla fall på Hästens dag där Rulle deltog i rasparaden med Emelie på ryggen. Tyvärr var inte vädret alls med på vår sida. Regnet öste ner och åskan mullrade och vilket åskväder! Eftersom det öste ner så, så tog jag inte fram kameran så det finns tyvärr inga bilder alls från den dagen. Rulle skötte sig bra, han tyckte bara att det var lite läskigt med alla paraplyer och blomkrukor.



Vädret gjorde även att vi beslöt för att byta hage lite akut på kvällen. Rulle och Oskars hage hade typ förvandlats till en bassäng. Även om det skulle bli bättre väder framöver så är det inte värt att ha dem kvar i sommarhagen eftersom den kommer att trampas upp så och det lilla gräset som finns i deras hage blir ett minne blott. Sen finns det en parameter till, de får mer skydd i vinterhagen eftersom det hösten verkar ha kommit på allvar. I morse hade vi bara +7 så det är ju bra att grabbarna får mer att äta för att hålla värme men det oroar mig att de har hamnat i ett smörgåsbord med överflöd av gotta ... visserligen med övervuxet gräs, så jag hoppas att de inte rusar iväg med vikten åt fel håll.


Igår jobbade jag hemma för för en av småmissarna höll mig vaken hela natten av hysteriskt kliande av öron. Märkte det redan i lördags att båda hade börjat klia och ruska på huvudet lite mer än vanligt. Misstänkt öronskabb vilket det också var, surt att behöva betala så mycket för det jag själv redan hade konstaterat och kunnat medicinera själv redan i lördags.. Ha på Frontline vilket tydligen ska ta död på skabben men men det verkar inte klia i örona längre så nog verkar det funka. Skulle de bli smittade igen så vet jag vad jag ska göra.


Igår kväll red jag båda men inte så länge och det på vallen nedanför stallet. Lite trav och lösgörande på båda. Det var lite att titta på tyckte båda så ingen av dem var väl direkt så där fokuserade på mig och jag var väl heller inte direkt på humör heller så det blev vad det blev igår. De rörde på sig lite i alla fall   


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rochos - 3 april 2014 10:30

För mer än 10 år sedan fick jag äran att bli din matte. Jag hade fått höra att kallblod är nordens fullblod och ger man dem lillfingret så tar de allt. De kunde vara fruktansvärt envisa och nerviga. Ja envis kunde du vara men på ett snällt sätt men d...

Av rochos - 15 mars 2014 18:50


Vet inte vad som hände grabbarna idag. De fick sova inne natten till idag och kom ut till kl 8. Sen har jag i princip inte sett till dem utom när jag skulle luncha. För då dök de upp från ingenstans. Nu när jag tog in dem för "kvällsmat" så syntes de...

Av rochos - 13 mars 2014 10:06

Jag skulle ha skrivit ett inlägg för några dagar sen men min makes dator ville inte samarbeta den dagen och jag gav upp. Gör ett nytt försök idag, den samarbetar dock jävligt långsamt, frustrerande!   Äntligen är det vår även om det ser ut som vi...

Av rochos - 1 mars 2014 17:41


Nu kan vi vår skog tycker både jag och Sjefen så idag traskade vi bort till Wallanderska skogen. I den skogen är det mycket mer stock och sten kliva över än i vår skog.. typ överallt. Som vanligt offroad och vi traskade på sådana ställen där garanter...

Av rochos - 27 februari 2014 16:00

Operation hagstädning har börjat lite smått, något tidigare mot var det brukar vara, typ april. Har siktat in mig på toaletterna som finns här och där. Har man hästarna på lösdrift så känns mockningen än mer viktig. Har man hästarna installade så ham...

Ovido - Quiz & Flashcards