RochOs

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av rochos - 6 mars 2012 19:51

Det blev ett kort ridpass idag med på ca 40 min. med Rulle. Började med att skritta ute på vallen ett varv och sen in på banan där det blev lite trav. Det hade frusit på så jag ville inte harva alltför länge med traven. Sen blev det öppnor och slutor längs med långsidorna för att sen gå över till skänkelvikningar där jag vände upp på medellinjen och gjorde skänkelvikningarna antingen åt höger eller vänster. Idag var Rulle riktigt trevlig i alla övningar idag.

Medans jag red Rulle så fick Oskar stå inne och vänta på oss men idag slapp han mig. I morgon är det dax igen har jag tänkt mig.


Längtar nu efter värme..


 

Av rochos - 6 mars 2012 12:19

Hade lite trubbel med bloggen i söndags, hade skrivet hel massa men sen försvann allt, hur kul är det?  Blev så klart sur och stängde ner..

Igår var jag heller inte på humör att skriva något men nu kommer det en kortare uppdatering.


I söndags tömkörde jag Rulle och han fick jobba över bommar och göra en massa öppnor. Lite trav på volt men han kändes även då lite trött så då gjorde jag slag i saken, jag ökade på proteingivan. Får se om det ger någon resultat.


Oskar fick lite pyssel men ingen ridning vilket det blev igår stället men tyvärr knappa halvtimmen. Det hann bli så mörkt innan jag kom iväg, vi red bort mot Wallander men vände efter halva vägen. Hade inte satt på några reflexer och även om det inte är någon speciell trafik på vägen så är det dumt att inte synas om det skulle komma en bil. Men vi hann med en runda runt vallen innan det blev becksvart.

Rulle hade jag ställt in i boxen för släppas ut innan Oskar och jag gav oss iväg men han var så lugn så han fick stå kvar och hör och häpna. Inte ett ljud från honom när jag red iväg. Inte ens när vi kom tillbaka och passerade stallet för att gå ner på vallen...


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards