RochOs

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av rochos - 24 mars 2012 16:09

Ännu en dag med sol och värme, började dagen med en timmes prommis med Zorro. Dumt nog hade jag en tjockare jacka på mig och det blev rätt varmt och svettigt efter tag. Men jag klagar inte på värmen, bara min dumhet att sätta på en tjock jacka. När jag red ut så hade jag bara en sån där softshell jacka och det var också lite på gränsen för varmt.


Tog brandvägen med Rulle och min tanke var att ta en längre skrittrunda men tji fick jag. När vi kom till grusvägen så kom galoppgenen fram hos Rulle men han orkar ju inte längre sträckor så det blev lite som intervallträning idag, en oplanerad sådan. Underlaget var helt ok idag, inte som sist.


 


Vad som flög i mig när jag red iväg med Oskar vete sjutton. Gjorde något som jag har sagt att jag aldrig kommer att göra...., istället för att svänga mot Wallander så svängde vi åt motsatt håll. Tanken var att rida upp till vägen och titta på bilarna och ev. mc åkare som har vaknat till liv igen. Ville se hur han reagerade och eftersom det inte kom några så bestämde jag mig. Vi rider över!

Sagt och gjort, var lite nervös ifall det skulle komma ett gäng mc åkare just precis då men vi klarade oss men, precis innan vägen mot Espesta så kommer det en bil fram ifrån, en bil bak ifrån och en bil från Espesta.. oj oj oj tänkte jag, hur ska det här sluta....

Men allt gick bra, lite stressad blev han men han gjorde inget alls utan började flåsa en massa och så klart nervösbajsade han.. Det är han hans känneteckan när han är lite stressad   

Vi red ca 30 minuter bort på vägen och jag kan säga att Oskar kommer att sova gott sen. Det var mycket att titta på men det var inga rädda hopp hit och dit utan han traskade på i bra tempo. Det kom en hel del bilar på den lilla vägen och då gjorde vi halt för säkerhets skull. Det enda som var problemet då, var att han inte ville stå still, definitivt något att träna på.

När vi vände hemåt slappnade han av och började frusta en hel massa.

Det var nog nyttig för honom att se annat än bara vägen till Wallander, den kan han ju utan och innan. Han har ju blivit riden på den vägen (alltså Espesta vägen) men det är ju nästan ett år sedan och alltid i sällskap så det var väl lite läskigt för honom idag vara helt solokvist men han skötte sig jättebra!

Insåg idag också att hans sadel ligger inte helt bra, eftersom han har tappat en hel del muskler så är sadeln lite för vid. Ska testa med fårskinnsvojlocken om det skulle kunna funka.


 

Ovido - Quiz & Flashcards