RochOs

Alla inlägg den 28 mars 2012

Av rochos - 28 mars 2012 13:42

Red Oskar på lunchen och styrde kosan mot Espesta. Inga bilar på stora vägen men faktiskt så spanade jag om det inte skulle kunna gå och rida längs med åkerkanten en bit och slippa stora vägen helt och hållet och jag tror faktiskt att det går. I så fall så skulle det då bara bli med Oskar tills han känns säker.

Han tuffade på bra men la in en protest vid parkeringen som tillhör fd golfbanan. Där låg det 2 stora svarta dräneringsrör som förmodligen var hotfulla på något sätt. Så han backade varje gång vi kom för nära dem tills jag la in en ny strategi.. när han backade så fick han backa lite till och då gav han upp och traskade förbi med lite flås och ett vakande öga och öra på rören.

Vi vände hemåt strax innan skarpa kurvan och för att det skulle bli extra spännande idag, så i höjd med ”Golfbanans reception” så kom det en stor gul blinkade lastmaskin och en tradare med grus. De ska väl göra i ordning parkering antar jag..

Oskar och jag hann in på infarten till husen och hade jäkligt svårt att stå still där. Tror mest att han blev sur på att han inte fick traska hemåt samtidigt som han skulle ha stenkoll på den där blinkande saken men jag kör på säkra kort med honom tills vidare... Annars så gick turen bra.. Haha... Sen tror jag  att jag lägger ner det där med att "jobba" honom längs vägen tills vidare. Tror att han får ganska mycket mental träning just nu   


Får se om jag hittar på något med Rulle ikväll ev. Tömkörning i så fall. Väntar på det där regnet som ska eller skulle ha börjat och regnar de ikväll så får Rulle stå.


 

Av rochos - 28 mars 2012 09:38

Igår red jag bara Rulle, Oskar fick stå och smälta alla intrycken han fick i måndags   

Vi tog oss över bron, lite läskigt eftersom den är lite på sniskan men den höll för oss. Hålet som fanns innan bron är borta lustigt nog. Men jag tror nog att bron behöver en "besiktning" innan den man börjar rida över den för ofta. Har ingen lust att braka ner i ån. Själva bron är det inget fel på men frågan är hur pass bra den är förankrad mot marken eftersom vattnet trots allt drar med sig en massa jord när det är "vårflod"

.

Det blev 2 korta galopper uppför backen, märks så tydligt att Rulles kondis ligger på bottennivå nu, för förr orkade ända bort till korsningen utan problem. Nu fick vi bryta av en gång på mitten och skritta lite och sen fatta ny galopp upp till krönet och då var han ”slut”. Tog 2 varv i rondellen, mest skritt av förklariga skäl...  sen skrittade vi hemåt genom skogen och halvägs vände jag upp mot grusvägen och skrittade den upp igen. Rulle höll på att få slag ..haha. Jobbade lite med lösgörande övningar på vägen hem.


Rulle njuter av utsikten eller mest troligt, vill vända hemåt   

 

Ovido - Quiz & Flashcards