RochOs

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av rochos - 8 mars 2012 19:49

Vet inte vad som har flugit i Rulle, han som aldrig missar en måltid. Ikväll när jag skulle ta in dem för sin kvällskraft så började jag med att vissla. Det har så gott som alltid räckt och har det blåst lite, så har jag även fått ropa ett par gånger och de har alltid kommit. Kan inte minnas en enda morgon eller kväll jag har fått hämta dem för lite kraft den här vintern.

Ikväll var det nästan vindstilla och jag visslade och jag ropade och inga hästar kom.... Pysslade lite i lösdriften och gjorde om samma procedur efter det, visslade och ropade, inga hästar kom. Städade lite i stallet och gjorde om samma procedur igen och då kom Oskar, halvägs i passagen stannade han.. och vände tillbaka. Då gick jag efter och jag fick min förklaring.

Rulle stod vid höhäcken och han låtsades inte se mig över huvudtaget. Han var fullt upptagen med att äta hösilage och jag tror att minst hälften var kvar från morgonens giva.

Jag tog Oskar och hoppades på att Rulle skulle följa med men icke då, så han blev utan sin kvällskraft idag.

Har börjat märka att Rulle har blivit lite mer "självständig".. han behöver inte längre ha sällskap hela tiden. Bara att han stod i boxen helt själv här om dagen är jättekonstigt för att vara honom. Han som brukade bli hysterisk när han blev själv i stallet.

Ja ja vi får se om det här håller i sig, har svårt att tro det och jag tror att det finns en häst i hagen som inte missar sin morgon kraft i morgon bitti i alla fall   

Ovido - Quiz & Flashcards