RochOs

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av rochos - 2 oktober 2011 15:05

Idag fick Oskar jobba på ridbanan i mestadels i skritt men även lite traven.

I skritten jobbade jag med att försöka bibehålla formen i våra övningar vi gjorde.

Det blev mycket volter och serpentiner, skänkelvikningar och lite öppnor. I traven var det samma sak, försöka behålla formen även där gick det bra men han har börjat bli så tung i handen så mitt mål idag var att när han började hänga sig så släppte jag honom till en början men då ångde han iväg som ett ånglok istället. Så efter ett tag så började jag istället göra halvhalter och gick dem inte igenom så fick han göra halt och så började vi om från början och många halter blev det. Hade gramantygeln och idag fick jag använda den lite i traven.

På slutet av passet så började han bli lite grinig och varje gång vi red förbi grinden så ville han stanna där.


Efter passet blev det hagpyssel, på sätt och vis är det skönt med bara 2 hästar i hagen. Inte så mycket att mocka och inte behövs det göras varje dag heller. Den senaste tiden har jag mockat på söndagarna och då blir det ungefär 2 rågade skottkärror.

I natt kommer hästarna att sova innge som det ser ut nu. Enligt SMHI och yr.no så ska det regna i natt och med en nyklippt Rulle så känns det bättre att då sover inne.


Idag får faktiskt Rulle stå funderar på att göra något så kul som att kratta löv istället.....


 

Ovido - Quiz & Flashcards