RochOs

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av rochos - 12 oktober 2011 22:20

En riktig skitdag....

Återbesök för Rulle som sattes på en behandling till. Sprutades i bakknäet och fram strax under knäet.

Oskar fick sig också en behandling tyvärr.... dubbelsidig hovledsinflammation fram.

Först misstänkte veterinären att det kunde vara fång eftersom han gick så konstigt med ena benet. Han liksom "slängde" fram hoven och satte ner den konstigt och det har jag inte sett förut.. Tack och lov kunde fånget elimineras genom att hovarna fram röntgades. Inte alla veterinärer som har en portabel röntgen men som tur är, så har min det!

Båda på boxvila till i morgon kväll och sen i en lugn hage.. tur att Rulle inte är den som busar och då gör ju Oskar inte det heller.


Båda fick samma ordination så det blir att skritta med 2 hästar i mörket i 8 dagar.. till en början.. så himla kul. Sen skritt uppsuttet i 10 dagar tror jag att det var. Sen kunde jag smått börja trava Rulle och så småningom testa att börja galoppera.

För Oskars del så blir det återbesök om ca 3 veckor. Denna gång tänker jag ta ut en semesterdag eller helt enkelt ta ledigt..

Ovido - Quiz & Flashcards