RochOs

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av rochos - 8 oktober 2011 14:57

Rulle och jag gav oss iväg och red brandvägen idag. Han såg till att bromsen låg i ett tag och sen snubblade han ute på vägen över en enorm asfaltskant på ca 1-2 cm och kom ner på båda framknäna. Alltså han snubblade inte ute på själva vägen utan på väggrenen men tillräckligt läskigt ändå. Blev lite orolig över hans vänstra framknä men han kändes ok både skritten och traven men så klart så gnager oron lite ändå nu. Vet inte hur nyttigt det var för hans knä att "braka" ner så där. Men det visar sig på onsdag, då kommer veterinären ut.


Oskar red jag ett ridpass på banan och fortsatte med samma övningar som både Jessica och jag har gjort. Försöka bibehålla formen i skritten och traven och idag var han jätteduktig. I traven var han mycket bättre men hängde sig bitvis på bettet men då fick han göra halt och så började vi om. I skritten jobbade vi på en stor 8 volt och i vänster varv fick han göra volten x 2 eftersom det är hans sämre varv och han vill inte riktigt sträcka ut yttersida. Sen jobbade vi med att öka och minska volten och lite öppnor på långsidorna.

Liksom sist när jag red honom på banan så blev han lite sur på mig när han tyckte att det räckte med alla jobbiga övningar   


I morse när jag släppte ut så hade 10 öringen trillat ner hos Oskar för han travade raka vägen upp till hagen. Rulle där emot skrittade värdigt efter... och faktiskt så har de hållt sig där uppe hela dagen och nopprat gräs när hösilaget tog slut,  istället för att stå i passagen och häcka.

Har inte bestämt mig än för hur jag gör ikväll om de åker in eller om de stannar kvar ute.. hmmm...

Ovido - Quiz & Flashcards