RochOs

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av rochos - 23 oktober 2011 14:05

Fick kliva upp tidigt för att hämta Finlandsresenärerna i Rimbo. Det hade gått bra för alla 3 lagen. Det är ju så klart inbördes tävlan mellan lagen. Lag 1 kan man inte göra så mycket åt, där springer alla duktiga men mellan lag 2 och 3 så.... och i år slog lag 2 lag 3. Det hade även gått bra för Andersson orienterarna, även för Marcus som inte har sprungit på 1 år.

Efter det en söndagsfrukost och sen ut för att ge hästarna morgonskrammel i krubban och morgonhösilaget. Sen började jag klura på hur använda stora höhäcken. Igår köpte jag kompostgaller och det tänkte jag använda mig av som ett "lock".

La in lite testhö för att se om min idé funkar och det gör den men går den sönder så vet jag vem som är skyldig... Rulle. Han är inte ett dugg varsam mot saker och ting. Oskar tog fint och försiktigt. Även idag har de får de gå utan täcke, slänger på dem sen till natten.


     


Efter 30 minuters skrittrundan så lasttränades Oskar.

Och vet ni vad? Han brydde sig inte ett dugg om att Steffe stängde bommen!. Först stod både Steffe och jag som fån och stirrade på varandra och undrade om Oskar verkligen hade förstått att Steffe hade stängt bommen. Så Steffe började skrammla och greja och Oskar tittar upp från krubban och undrar vad fasiken vi håller på med. Bara för att se om det är en engångs företeelse så öppnar Steffe bommen igen och jag backade ut Oskar. Lastade in honom igen och Steffe stängde bommen.. no problem. Fattar verkligen ingenting.. Vart har den där panikslagna hästen tagit vägen?? Är så stolt över honom idag! Allt som allt gick lastningen på ca 3-4 min. totalt...


Angående alla hältor som mina hästar har drabbats av så verkar i alla fall Rulle fullt frisk. Han är SÅ pigg nu så snart måste jag få börja aktivera honom   

Oskar har jag inte suttit på än men han ser ut vara ohalt i skritten i alla fall. Men å andra sidan så har jag ju inte heller sett honom halta så .. så är det med det.

Ovido - Quiz & Flashcards