RochOs

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av rochos - 29 oktober 2011 20:49

Idag var jag med och tittade på häst och nej, jag ska inte ha en till..... men det är Emelie som stod i stallet förut som letar efter en till. Den hon provred idag, tyckte jag verkade vara väldigt trevlig och hon verkade vara av ett sånt temperament som jag vill ha hos en häst. Så skulle jag letat häst nu så hade den här varit en som jag skulle mycket väl kunnat tänka mig.. tror jag. Nu red jag ju inte henne utan nu baserar allt på vad jag såg.. Det enda var att det är en hon   


Bara för att man ger sig av hem ifrån ett par timmar så "hann" jag bara rida en och det var Oskar så fick sig en skrittpass.

När jag släppte ut dem i morse så åt han inte sin frukost och det har aldrig hänt att han har lämnat och han får inte direkt några mängder så varför han lämnade är en gåta, kanske hade han bråttom ut för det var inget fel på honom, ingen feber eller så.

Men hur som haver innan vi gav oss iväg så bytte jag bett från ett rakt till ett annat rakt.. haha...

Den vi har använt är ett vanligt rakt tränsbett nu ville jag testa vad han skulle tycka om Pee Wee bettet. Vill kunna byta mellan varven och 3 delat gillar han inte alls. Man skulle kunna prova 2 delat men jag har inget hemma i hans storlek.

Han gick väldigt bra på bettet och han jobbade verkligen duktigt idag. Nu tror jag absolut inte att det var för att jag bytte bett men det kanske hjälpte liiite liiiite. 

När vi hade kommit mer än halvvägs så mötte vi en lastbil och jag tänkte, tjena hur ska det här på en smal liten väg. Men chauffören stannade vid en mötesplats och stängde t o m av lastbilen och startade inte den förräns vi hade kommit bort från den en bit. Snacka om visa hänsyn!!

Oskar brydde sig inte alls i lastbilen men jag kan inte låta bli och undra hur det skulle ha gått om han hade kört förbi oss.

Vanligt tränsbett

Pee wee bett. Här kan man läsa om det här bettet,


Lite höstbilder från i morse

 

Kajor i ett träd

 


Och så här blev bilden när jag hade lekt lite i photoshop


   

Ovido - Quiz & Flashcards