RochOs

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av rochos - 9 oktober 2011 16:43

Planerade att löshoppa Oskar lite idag och började värma upp honom först men eftersom hörseln var av en sämre kvalite idag så blev det en ganska så lång uppvärming. Brukar när jag longerar kolla hur röstkommandon fungerar och idag fungerade "sakta ner" och "ptroooo" väldigt dåligt. Så det blev en hel del repetition idag för honom.

Sen fick han hoppa och idag kom han på att man faktiskt kunde smita förbi hindret på insidan men han gjorde det bara en gång och gräset längs med kanterna var också mer intressanta än att hoppa så idag blev det mer motion för mig än vad det brukar vara när jag löshoppar honom    Så summa summarum det blev inte så där jättemycket hoppat idag.


Vi har även firat Farmor Stina, Steffes farmor som eg. fyller hela 87 år på tisdag. Det bjöds på en smarrig smörgåstårta och sen efter det orkade jag inte rida någon Rulle. Istället blev det pyssel i stallet och hagen. Inventerade tränsen och inser att det är inte många jag äger men jag har klarat mig alldeles utmärkt med dem få. Fast lite nytt skulle inte skada men inte direkt någon prio 1 på det.

Har lite inköp att göra ändå inför vintern, ska beställa mig en värmebalja till vintern så jag slipper hålla på att kånka med massa varmvatten morgon och kväll.


 

Ovido - Quiz & Flashcards