RochOs

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av rochos - 19 oktober 2011 19:28

Det blev en myskväll med hästarna, pyssel och massage. Är ju inte direkt någon hejjare på att massera men Oskar tyckte att det var såååå skönt, han verkligen njuter men Rulle där emot, han har inte tid med sånt där "sjåpande" (reservation mot stavfel).. Han tittar bort, han trampar omkring och ser allmänt urtråkad ut   


Och de får sova inne även denna natt, lite för att det är så blött ute och sen för att jag vill gärna tro att de tycker att det är skönt efter ruskvädret. Det har ju regnat lite idag med.

Av rochos - 19 oktober 2011 11:10

Igår var det riktigt höstruskväder, regnet kom mer på tvärsan än nedåt. Oskar och Rulle tog jag in igår kväll för att de skulle få sova inne från rusket och tur var väl det. Vilket skyfall det kom senare på kvällen!

Täckena som de hade på sig hade stått emot allt regn så de var torra över ryggen, skönt!

Och inte tog vi någon promenad i det där vädret men idag ska det bli av igen. Ev. så kommer min unge medhjälpare ikväll så då kan vi ta en varsin häst.

Den lilla hagen som jag har höhäckarna i var i princip översvämmad så jag fick lägga ut hö i stora hagen och nu hålla tummarna att det inte rejsas för mycket.

Lilla hagen får nog vila från hästhovar i ett par dagar annars så blir det bara en enda sörja i den.

Ovido - Quiz & Flashcards