RochOs

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av rochos - 21 oktober 2011 21:31

När Oskar och Rulle sover inne så får de sitt hösilage i hönät i ett försök att förlänga ättiden. Hösilaget jag har köpt har för bra värden för dem så jag inte ge i mängder och definitvt inte låta dem på på fri tillgång vilket jag iof sig inte heller har dem på.

Hönäten jag har idag har så stora hål så jag misstänker att efter att jag har släckt ner så är det nog slut efter någon timme. Då är de liksom utan grovfoder i flera timmar vilket inte alls är bra. Så idag har jag beställt finmaskigt hönät och hoppas att det gör att hösilaget räcker någon timma längre.


 


Håller även på klurar på om jag inte ska kunna återanvända stora häcken i stora hagen på något sätt. Men så klart på ett sånt sätt att de inte kan äta upp hösilaget på två röda. Då kan jag växla mellan hagarna vilket jag iof gör nu men i stora hagen så lägger/gömmer  jag "miljoner" med hösilagetussar överallt vilket tar lite tid. Är det bra väder så gör det ju inget men i ett busväder så känns det mindre lockande.


  Höhäcken i stora hagen och Rulle

Ovido - Quiz & Flashcards