RochOs

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av rochos - 24 oktober 2011 20:29

Måste ta tag i att fixa en ny header. Bloggplatsen har gjort lite ändringar för att passa större skärmar och nu såg jag att även min har ändrats. Får ta och fixa det någon dag så det ser bra ut igen. Det är ju lite pyssel när man inte är expert.

Av rochos - 24 oktober 2011 20:14

Eftersom Carro inte kunde komma idag och jag hade planerat att Oskar skulle börja sina uppsuttna 30 min skrittpass idag så fick jag hoppa upp istället. Sagt och gjort, på med reflexer och pannlampa och sen iväg. När jag har kommit iväg en bit så kommer jag på att han aldrig har ridits ut ensam i mörkret. Lite försiktig var han men absolut inte harig på något sätt. När man promenerar fram och tillbaka till Wallander så brukar det ta ca 30 min. men idag så tog det säkert en 45 - 50 för mig och Oskar.  För varje gång han körde upp huvdet så fick han göra halt och jag gav mig inte. Ska han bli frisk och inte belasta sina hovleder i onödan så måste han lära sig att gå rätt och nu är det väl perfekt att träna på det i skritten.

Reflextäcket jag hade köpt till honom var som ett tält på honom så den funkar inte alls. Får jaga på något annat som kan passa herr'n bättre.


Sen blev det Rulles tur och jisses som han skrittar på, även honom jobbade jag med. Han fick skritta på men i form. Vår tur gick väl på en ca 20 min   

Ovido - Quiz & Flashcards