RochOs

Alla inlägg under maj 2012

Av rochos - 2 maj 2012 22:02

Det blev en barbackatur idag igen på Rulle men denna gång blev det en lättare klättertur och avslutas med att rida på grusvägen. Där satte jag honom i trav och vilken superhärlig trav han bjöd på. När vi vände hemåt så var han lätt som en fjäder i handen, jag behövde bara tänka skänkelvikning, öppna och sluta så blev det så. Han ville väl hem till sina nya kompisar och då var det väl bäst att göra matte till lags annars så vet man väl inte vad hon hittar på, en runda till runda eller nåt sånt dumt   

Ja och abropå nya kompisarna så funkar det bra, Rulle visar fortfarande Ynte var skåpet ska stå men det är bara lite så där halvhjärtat, så om ett par dagar så har han nog lagt ner det. Oskar är som han är, har inte gjort ett endaste dugg, han låter väl Rulle göra jobbet med att styra och ställa i hagen.

Av rochos - 1 maj 2012 22:12

Herre gud, det är redan onsdag i morgon och ny arbetsvecka. Har varit ledig sen fredags vilket har varit jätteskönt men utvilad.. näe ..

Idag skrittade jag ut på Rulle barbacka tillsammans med Felicia med hennes Ynte och en kompis till Felicia red Oskar. Det blev bara en kort sväng men jag tror att hästarna har motionerat sig själva rätt bra i hagen ändå, i alla fall så rör sig Rulle och Oskar mer än vad de har brukat göra. På fredag är det dax för skoning och då ska jag ha bestämt mig om Oskar ska gå barfota i sommar eller inte, eller kanske bara ha skor på framfossingarna.. har några dar till att grubbla på.


Fick finbesök av Anki och Emelie idag och jag passade på att be Emelie kolla hur Rulles sadel låg. Sadelmakaren har ju tagit bort lite stoppning fram och nu ligger den ”bra” men Rulle har musklat på sig lite dumt.. han har mindre ryggmuskler på sin vänstra sida och där ligger sadeln inte helt bra men på andra sidan så är det ok. Han brukar ”hiva” över mig till sin högra sida så det är väl därför de har kanske blivit så och självklart har jag börjat analysera, varför gör han det då? Alltså hivar över mig. Ska försöka rida mer barbacka nu och göra det i skogen där det blir mer lyfta på benen och även klättra barbacka och då ska det väl vara själva f*n om inte ryggmusklerna tar sig   

Av rochos - 1 maj 2012 10:10

Igår kom de, Ynte och Serano. Ynte kom först och efter att ha varit inne på ridbanan en stund så beslöt vi oss för att släppa in honom till Rulle & Oskar. Lite halvhjärtade utfall från Rulle var allt som blev, lite som att tala om för Ynte att min plats i flocken rör du inte..

Sen kom Serano och det hände ingenting! Rulle & Oskar for iväg efter henne och alla 3 försvann bakom enbuskarna. Så vi vet inte vad som hände där men förmodligen satte hon dem på plats på en gång för hon har inte blivit jagad över huvudtaget utan det är som hon alltid har funnits i hagen. Det är de 3 som går ihop nu och Ynte är lite utanför. Rulle släpper inte in honom i sin nya flock men det kommer helt säker att ändras. Oskar har inte ens visad några tendenser att bråka med Ynte utan han vill säkert ha en ny kompis att leka med.

Lite bilder från igår


 

 



 


 


 


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards