RochOs

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av rochos - 12 februari 2012 15:24

Vilken underbar dag det blev idag, soligt och "varmt". Solen värmde på så att det blev takdropp och att snön började smälta där det var helt vindstilla, så nice!


Idag började jag med Oskar och idag red vi helt fram till Wallander och tillbaka. Idag var han helt avslappnad och frustade så gott som hela tiden. Tuffade på som vanligt men idag var han mer uppmärksam och gjorde halt när jag bad om det, inte flera steg senare..


Rulle fick också en skrittur idag mest för att jag ville njuta av solen så vi red Espestavägen fram och tillbaka. Vi var ute i 2 timmar men vi stannade till och pratade med hästmassören M som var ute och fodrade sina hästar och där gick det väl bort en halvtimme. Rulle var väldigt olik sig idag, han som aldrig har tid att stå stilla och definitivt inte när vi är på väg hemåt och jag har, vad jag kan minnas, inte varit med om att han har ställt sig för att sova med mig på ryggen men idag gjorde han det. Han njöt nog kanske för en gång skull av att få en paus + att han njöt nog av solen han med.

När allt är över gällande veterinärbesök så ska jag ta ut henne så hon får knåda både Rulle och Oskar.


 

Ovido - Quiz & Flashcards