RochOs

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av rochos - 17 februari 2012 13:15

Strålande solsken +1 grad och man jobbar hemma, vad gör man då på sin lunch? Jo man sadlar en Rulle och tränsar en Oskar och tar med honom på släp och så ger man sig iväg på en skrittmarsch bort mot Wallander. När vi var tillbaka så droppade jag av Oskar i hagen utan täcke och hoppade upp på Rulle igen och red ut på vallen. Red i alla gångarter i ca 10 min, mer orkade Rulle inte.

Även Rulle fick sen gå ut utan täcke för att njuta lite av solen.

Eg. Så var jag sugen att rida Oskar men eftersom det är blötsnö så vågade jag inte riktigt med tanke på att Oskar inte har några snösulor. Men faktiskt, så gick det bra, inga höga platåisar alls och han halkade inte till något. Så i morgon så får jag hoppa upp igen.

Av rochos - 17 februari 2012 09:23

Jag har en gris och en häst i stallet. Grisen heter Oskar och är en stor gris på ca 150 i mankhöjd, brun till färgen med strimbläs och har väldigt lång man.

Grisen Oskar är en riktig stor gris med andra ord och han gör sina griskollegor väldigt stolta och glada när de hör hur grisig han är i boxen de gånger han sover inne.

Matte får vara glad om hon hitter en endaste bajsboll som är hel när hon ska mocka. Men annars så är Oskar en väldigt mysig och snäll gris fast han egentligen är en häst fast det verkar han inte veta om..


Förresten så fick Oskar sin andra stötvågsbehandling igår, denna gång var det I-B som kom och behandlade honom.


 

Ovido - Quiz & Flashcards