RochOs

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av rochos - 14 februari 2012 21:42

Hann rida innan snöstormen men det blåste en hel del innan vi kom in i skogen där det var helt vindstilla.

Började med att rida mot Wallander, travade vägen fram och tillbaka. Kände att jag var tvungen till det för att bli av med min oro att det skulle vara något med hans knän. Kände absolut ingenting, han gick som en klocka, skönt!

Sen styrde vi in mot skogen, han fick skritta på ett ganska så friskt tempo och ett par backar tog vi också.

I natt får de stanna inne över natten, kommer inte ihåg när grabbarna sist fick sova inne men det är ett tag sen.


Igår kväll mådde katten Frasse inte alls bra, han hade kräkt och var helt lös i magen. Vet inte vad det kan ha varit. Han mår bättre idag men inte helt ok. Han har fått kokt fisk för att få i sig något för han äter dåligt. Vänder det inte till i morgon så åker han och jag till veterinären. Är det bara jag som tycker att jag har lite otur med mina djur nu för tiden?


Frasse är av rasen Norsk skogkatt och hans stamnamn är Mimameid's Rig och är 14 år. Han gjorde kort karriär som utställningskatt tills matte tröttnade lite på åkandet. Det gick bra för honom och han hann även bli pappa till 2 kullar innan han kastrerades.


 




Av rochos - 14 februari 2012 15:01

Igår rann dagen och kvällen iväg i rasande fart, inte för att jag hade speciellt mycket att göra men ibland rasar dagarna iväg ändå.

Jag stannande hemma och jobbade, hade vaknat med jordens huvudvärk som till slut gav sig men jag kände mig lite halvrisig hela dagen. Så det blev bara ett kort ridpass på Rulle ute på ridbanan.

Bara skritt med tempoväxlingar, halter och öka och minska volten sen fick det vara för den dagen.

Sen har magnetskydden kommit, både Rulle och Oskar fick testa dem.. haha ja det går ju inte att säga varken bu eller bä om dem än men men får se om det var värt pengarna eller inte.

Hästen ska varken ridas eller ha dem i hagen när de är på och vet ni... När jag släppte ut grabbarna så gick Oskar glatt iväg med dem på, jag hade glömt att bort att han hade dem på sig... Går upp till huset och pustar ut i soffan. Någon timma senare så slår det mig, tog jag av skydden eller inte?? Bara att klä på sig och knata ner till stallet istället för att hoppa i sängen som hägrade just då. Som tur var så hade Oskar precis kommmit ner för att dricka annars så hade jag fått gå hela vägen upp till häcken.. och det hade varit hur jobbigt som helst .. just då.


Ovido - Quiz & Flashcards