RochOs

Alla inlägg den 1 april 2012

Av rochos - 1 april 2012 12:49

Eftersom Oskar blev behandlad av L i fredags och igår blev det ingen ridning. Så kände jag att snällast mot Oskar skulle vara ett skrittrunda utan mig på ryggen. Så jag passade på att få 2 hästar "motionerade" samtidigt, dvs tog Oskar på släp. Har varit sugen på att prova ta men honom som handhäst mot Espesta men har fegat ur pga vägen. För er som inte vet det så måste jag rida längs med en större väg ca 30 meter eller så. Nu är ju allt relativt så klart, så större väg för mig är nu inte en motorväg eller en 80 väg utan en 70 väg där det kan gå ganska så fort för många och sen är det en väg som mc åkare gillar att åka fort på.

Men idag tänkte jag testa och testar men inte så kan man inget veta, eller hur?   .

Började med att rida mot Wallander bara för att checka av båda hästarna. Man märker ju rätt snart om Rulle skulle vara på lite bänghumör   , dvs var sur och grinig mot Oskar och om Oskar var lyhörd på mina signaler vart han skulle befinna sig gentemot mig och Rulle. Skulle nu Rulle vara på dåligt humör så hade jag inte testat men alltt funkade så vi traskade mot Espesta. Allt gick kanonbra! På vägen hem var det 2 bilar som passerade oss bakifrån och då blev Oskar lite nervös men höll sig i skinnet. Kommer definitivt testa fler gånger.


Önskar att det var så här härligt väder idag men vädret var ok.

 


Ovido - Quiz & Flashcards