RochOs

Alla inlägg den 9 april 2012

Av rochos - 9 april 2012 16:31

Visste inte riktigt vad jag skulle hitta på för något med hästarna. Var inte så sugen på en skrittrunda igen med Rulle vilket det hade blivit, eftersom jag inte vill rida i sadeln med ”fel” gjord eftersom nu Rulle visade ju så tydligt att han inte gillar den.

Så kom jag på att jobba över bommar var länge sedan. La 3 st. markbommar i en solfjäder form vid en hörna och sen en upphöjd lite längre fram. På det viset fick han jobba en stor volt i longerlina.

I vänster varv gick det bra att trava över alla bommarna men i höger då kom Rulle på att, ja jag hoppar över den upphöjda och skippar markbommarna. Så visst, ville han skutta över så fick han. När jag bytte varv så fortsatte han med skuttandet och eftersom han nu tyckte att det var roligare eller lättare än att trava över bommarna så fick han göra det. Men de sista varven styrde jag honom mot markbommarna för att han skulle jobba lite med dem med.


Fortsatte med samma tema med Oskar men ändrade på bommarna så de låg längs 4kantsspåret och sen höjde jag upp ena sidan på alla. Dem tömkörde jag honom över och på den andra långsidan fick han göra lite öppnor och jag försökte få till det med sluta och fick till det med ett par och idag fick han bara jobba i skritt. Tror Oskar tyckte det var kul med bommarna för när vi närmade oss bommarna så ökade han skritten lite och det var som om han drogs till dem. Han lyfte ordentligt på fötterna och var inte alls så där slarvig som han var förut.


Och även idag fick båda beta lite gräs innan de åkte in i hagen igen. I natt kommer de att få sova inne för som det ser ut nu så kommer det börja att regna i kväll och sen hålla på ett tag.
Det blev inga nya bilder idag, sonen hade bilvård och skulle byta till sommardäck och det gick före än att agera som kameraman   

Ovido - Quiz & Flashcards