RochOs

Alla inlägg den 3 april 2012

Av rochos - 3 april 2012 22:55

Idag fick Oskar vara först ut, började med att skitta mot Wallander. Vi jobbade med stå still i halten på väg bortåt och på vägen hem jobbade vi lite på formen. Istället för att svänga in på våran traktorväg så fortsatte vi mot Espesta. Testade min idé om att gå längs åkerkanten vilket funkar men idag var det alldeles för blött så det blev tyvärr lite spår efter oss vilket inte är så bra så klart. Så ska jag testa fler gånger så måste det torkar upp mer först, vill ju inte ha någon arg bonde efter mig. Red bort till golfbanans parkering där vi vi vänta in en traktor med hösilagebalar. Jag hann måla fan på väggen genom att tro att Oskar skulle flippa ur när den skulle komma för nära. Tänk er själva en stor traktor med ett par stora vita fyrkantsbalar i skopan där plasten flaxade omkring. Men inte brydde han sig...

När vi kom hem så stod transporten framme vid stallet så det blev lite lastträning också. Jag fick in honom halvvägs utan problem men sen gick det inte mer och jag ville heller inte bråka om det utan nöjde mig det. Tycker att han har varit så duktig idag.


Sen blev det Rulles tur och vi började också vårt pass med att rida bort mot Wallander. När det gick att börja trava så fick han jobba med övergångar skritt – trav – skritt och samma sak hemåt. Red in på banan och fortsatte på samma tema men nu i trav – galopp – trav. Han kändes jättefin och trevlig men fortfarande så saknar jag hans energi. Har den inte kommit tillbaka när det blir tandkoll efter påsken så ska jag faktiskt ta upp det här med veterinären.


 

Ovido - Quiz & Flashcards