RochOs

Alla inlägg den 18 april 2012

Av rochos - 18 april 2012 20:40

Det blev både en uteritt och en ridbanepass idag. Började med att rida ut skogen ca 30 som "uppvärmning" och när vi kom hem så vek vi in på banan och red 20 minuter i trav eller galopp.

I traven red vi på stora volten och ökade och minskade volten, i vänster varv ville han gärna förböja sig så jag fick vara med där och korrigera honom. När vi gick över till galopparbetet så fick han öka galoppen på långsidorna för att sen kortas ner på kortsidorna, jobbade även med fattningar och de gick galant.

Idag jobbade Rulle jättebra, är så nöjd.


 

Av rochos - 18 april 2012 14:42

Jessica var ut i måndags för att rida Oskar men han ömmade över ryggen så hon fick tömköra honom istället. Vet nu inte om det berodde på en kombo av sadel, sänkt rygg (när jag red honom sist) + att han gick utan täcke den natten. Idag kändes han mycket bättre men jag valde att tömköra honom ändå.

Jobbade med öppnor och försökte få till slutor. Jag får honom att gå med rumpan innanför spåret men jag får inte till det med böjningen av hans kropp, han tittar liksom in i staket, det går bättre i vänster varv. Kanske är någon av tjejerna som flyttar hit sina hästar duktiga på tömköra och kan visa mig hur man gör, får hoppas på det!   

På slutet lät jag Oskar trava på stooooor volt ett par varv åt båda hållen för att se om han gick orent eller inte. Idag var det helt rent och hela passet har han jobbat superduktigt!


 


Ovido - Quiz & Flashcards