RochOs

Alla inlägg den 12 april 2012

Av rochos - 12 april 2012 17:31

Lite bilder när Oskar lekte med boll för snart 2 år sedan. Han hade hur kul som helst   


 


  


  


  


  


 

Av rochos - 12 april 2012 11:05

Var jag iväg till Hööks för att köpa en gjord. I butiken fick jag en smärre black out och kunde inte komma på hur lång gjorde Rulle skulle ha, stod och tvekade mellan en 65 och 75 gjord. Naturligtvis valde jag fel så idag måste jag iväg och byta.. man blir ju så less på sig själv   

Så igår red jag Rulle barbacka på ridbanan men jag inser att min balans är out of date, verkligen! Eller så är det Rulles fel för han skickade över mig till sin högra sida i traven. Det blev inget avancerat för för jag blev fort trött i ryggen av det lilla vi travade.

Bommarna låg kvar från tömkörningen så dem fick Rulle skritta över hela passet. Värmde upp med serpentiner i olika storlekar och när han började kännas mjuk i sidorna så gick vi över till trav på stor volt och sen ut på fyrkantspåret i båda varven. Saktade in vid bommarna och direkt efter iväg i trav igen. När jag blev trött i ryggen så gick vi över till att jobba med öppnor och slutor. När vi kom in på ena långsida, den utan bommar så fick Rulle gå i en öppna och vid E fick han gå in en volt och ur den fortsatte vi sluta. Rulle var väldigt lyhörd idag och försökte inte komma undan i högersluta som vi har haft lite problem med.


Oskar tömkörde jag igen men ett kortare pass eftersom min rygg kändes lite mör efter barbacka ridningen. Oskar fick jobba med samma saker som sist, provade lite trav på en stor volt men såg idag inte helt fräsch ut i vänster varv. Kan vara en sämre dag med knäet. Men han var inte svullen eller varm på något sätt, varken för eller efter passet.


 Juni 2010

Ovido - Quiz & Flashcards