RochOs

Alla inlägg den 20 april 2012

Av rochos - 20 april 2012 16:23

Jag gör alltid träckprov och på dem har Rulle i alla år som jag har gjort provet, nollat. Har gjort ett nu och jag blev verkligen chockad. Rulle hade 850 EPG i blodmasken och Oskar hade 250 EPG. Odling är så klart satt men jösses vad hände liksom?

Jag som har varit så noga med hagar ska mockas och ändå blev det så här.. Har man mockat i "onödan" eller vad då?

Veterinären kommer ju för tandkoll på måndag och då får hon skriva ut recept på maskmedel. Med så mycket EPG på Rulle känns det som att man vill maska av på en gång. Hur blir det då med inför flytt till sommarhagen, ska man göra nytt prov igen? Eller ska man vänta med att maska av?.. Men som sagt, veterinären kommer på måndag och då får hon svara på lite frågor också   



 

Av rochos - 20 april 2012 12:15

Vart tog du vägen? Det har varit den ena bakslaget efter det andra. Förra året tränade jag lastträning med Oskar med hjälp av Anna vid den här tiden och då var det varmt och soligt.

Nej, nu får du komma tillbaka igen. Saknar dig och värmen...

Av rochos - 20 april 2012 09:19

Blev det för Rulle igår kväll och det känns som att han börjar hitta sitt gamla jag igen, I hope so!

Som sagt ett lättare klätterpass blev det och han traskade på rätt bra men han gillar ju inte när det är så blött och slaskigt och med den här våren, så verkar det som att det kommer att dröja länge innan det torkar upp ordentligt i skogarna.

På vägen hemåt så blev det även lite galopp och när riktningen var hemåt, så tog han i ändå från tårna för att han skulle komma hem fortare. Men med en tråkig matte på ryggen så fick han vända bortåt en gång och då fick jag en mer samlad galopp och då var matte nöjd.


Ska strax gå ner till stallet och släppa ut grabbarna i det här tråkvädret, det ska regna/snöa hela dagen. De var ute i natt så nu fick det vara inne lite extra på morgonen för att slippa regnet en liten stund.

Ovido - Quiz & Flashcards