RochOs

Alla inlägg den 13 april 2012

Av rochos - 13 april 2012 19:54

Har precis blivit klar med att dusha Zorro, inte direkt uppskattat med ett nödvändigt ont då och då. Rätt kul egentligen, det går hur bra som helst att bada i sjö men att bli duschad är en helt annan femma. Han ser så lidande ut, stackarn.. Tydligen skillnad på vatten och vatten, eller?   


 


Idag blev det ingen ridning på någon av grabbarna, vädret har inte visat sin bästa sida, nordliga vindar och småstänk precis hela dagen och nu regnade det mer än småstänk så jag hoppas att pojkarna uppskattar att få sova inne igen.


Av rochos - 13 april 2012 10:54

Matthias fick övningköra och vi började med att köra mot Hööks för att byta gjorden och den här gången blev det rätt längd sen där efter snurrade vi runt lite. På hemvägen åkte vi förbi sadelmakaren och lämnade in sadeln igen som jag hämtade ut förra veckan för Emelie skulle prova på sin Callira.


Hade först tänkt att jag skulle köra galoppintervaller med Rulle på vallen men det var lite för tungt underlag fortfarande så vi red bort till skogen och sen över bron bort till grusvägen. Lite för lerigt fortfarande längs åkern men det gick att ta sig över. Sen fick Rulle galoppa backen upp och idag orkade han hela vägen upp fast jag fick driva på honom på slutet. Det blev 3 varv runt ”rondellen” i alla gångarter och Rulle kämpade på bra. T o m att han blev lite taggad där ett tag.


Sen har jag hälsat på isisarna, jättekul och jag var där och kollade när de alla, både 2 benta och fyrbenta fick kämpa på lektionen för Jenny. Jättekul att få hälsa på och jag blev sååå sugen på att rida lektion.


 

Ovido - Quiz & Flashcards