RochOs

Alla inlägg den 8 april 2012

Av rochos - 8 april 2012 18:28

Dagen började med att jag åkte över till Anki & Emelie för att hälsa på och ”deras” stall ligger jättemysigt vid vattnet. Nästa gång får Rulle hänga på   


På eftermiddagen tömkörde jag båda grabbarna, först ut var Oskar. Lite öppnor längs långsidorna och faktiskt, så kom jag på hur jag skulle göra sluta av ren slump. Så det fick Oskar göra lite av också, ja sluta och sluta, lite ”finjusteringar” så får vi nog till det med. ”Slutorna” gick bättre i vänster varv än höger. Lite trav också på långsidorna och avslutade med trav i båda varven på en stor volt för att se om han var oren på något sätt och jag kunde inte se något, höll inte på mer än 30 minuter. Innan vi gick av ridbanan så låtsade jag fippla lite med tömmarna runt hans bakben, först var det otäckt men sen slappnade han av.

Sen blev det Rulles tur, samma där. Han fick jobba med öppnor och ”slutor” och det var lika med honom. "Slutorna" gick bättre i vänster varv för honom med så det är nog jag som inte gör riktigt samma sak i det varvet. Sen in på en stor volt där han fick trava och här jobbade han också bättre i vänster varv än höger. Lite galopp i båda varven blev det också. Tyckte att Rulle jobbade riktigt bra idag. Avslutade hans pass med att han fick skritta lös på banan.

Båda belönades för ett gott arbete med att få beta lite färskt gräs som spirar upp här och där. Det spirar i hagen med men nu blev det lite mer "serverat" än i hagen där man måste leta   .


Måste ta lite färska bilder men det är lite svårt att hålla i kameran samtidigt som jag jobbar hästarna men ska försöka lura äldsta grabben i morgon om inte han kan ta lite bilder.. vi får se.

Ovido - Quiz & Flashcards