RochOs

Alla inlägg den 15 april 2012

Av rochos - 15 april 2012 22:27

Vilken fantastik vårdag det blev idag, snacka om kontraster! Igår snöstorm och idag soligt och varmt.


Började med att skritta på Rulle barbacka och han fick ”powerwalka”. När vi vände hemåt blev det övergångar trav – skritt – trav så länge det var grus. Idag kändes Rulle pigg och glad, hoppas det håller i sig nu..


Oskar tänkte jag först låta stå den här dagen med med efter att ha njutit av solen en stund på altanen så ångrade jag mig. Började med att skritta bort mot Wallander och efter gårdagens snöstorm fick vi ju en hel del snö som idag smälte bort i värmen vilket har resulterat i att på våran traktorväg, så har det blivit en stor vattenpöl på 2 ställen. Oskar har förr tyckt att det har varit väldigt otäckt att gå igenom pölar men han måste ha glömt bort det idag. För idag traskade rätt igenom, försökte inte ens gå runt pölen. Duktig häst!..

Annars så funkade ingenting riktigt bra idag, den unge mannen var pigg, väldigt pigg och hade mest lust att trava. Han gick mestadel med huvudet högt och för att få honom sänka huvudet så blev en miljarders halter med det hjälpte inte värst idag. Vi mötte lite bilar och när den sista skulle passera oss hade han inte ro att stå stilla utan började jamsa lite på vägen så bilen fick stanna. Tills slut efter att ha ryat lite på honom så fick jag honom åt sidan igen och att stå stilla. Tror att tanten i bilen blev lite irriterad på oss...

När vi kom hem red jag in på banan för att se om jag kunde få lite bättre kontakt med honom där men det gick så där. Bitvis fick jag honom att söka sig nedåt men det var korta stunder och sen flög huvudet upp lika snabbt igen. Vet inte vad som fattades den unge mannen idag.

Fick mellansonen att ta lite kort idag, ja eller lite och lite. Han fyllde minneskortet .. Hade en hel del bilder att välja mellan.. Har en gräslig sits ser jag....


  


 


Men korta ögonblick ...

 


 


 


   

Ovido - Quiz & Flashcards