RochOs

Alla inlägg den 2 april 2012

Av rochos - 2 april 2012 22:14

Tänkte först strunta i att rida men kom iväg på Rulle sen i alla fall. Det blev lite galoppintervaller på vallen där snökokorna flög till höger och vänster om oss. Sen fortsatte vi in i skogen för att klättra lite men vi tappade lusten när vi kom in i skogen. Rulle fick platåskor och halkade till ett par gånger med bakbena och jag gillar inte det är lite rädd att han vricka till något så vi vände hemåt istället. Hoppas värmen kommer tillbaka fort som attans och att det torkar upp igen så man kan rida på. Det känns som att det hela tiden är något som gör att jag inte kan få igång Rulle ordentligt.


Av rochos - 2 april 2012 11:31

Usch vilket väder det har varit i helgen, nog för att man kan vänta sig med bakslag i vädret när det blev så härligt varmt tidigt men inte så här tack, vintern är typ tillbaka igen och det är inte alls önskvärt.

Igår kväll kom värsta hagelstormen, som tur hade jag hunnit fylla på i häcken och grabbarna stod inne och åt sin kvällsmat. Men de så åkte det ut senare på kvällen, får ju inte vänja in dem vid att bli boxvana igen, 2 nätter på raken får räcka.

Nä’rå, klart de får sova inne om det behövs men är det bara någon småskur så får de allt tåla, de har ju täcken, skog och ett vind/ligghall att söka skydd i.

Men på torsdag har jag beställt bra väder för då ska jag och Rulle iväg på lite äventyr.

Sen ska jag även åka hälsa på Monika och gänget någon av påskdagarna, vilket ska bli jättekul. Får se om jag hinner klämma in ett besök hos Anki och Emelie också, dvs om de har tid med mig.

Ovido - Quiz & Flashcards