RochOs

Alla inlägg under augusti 2011

Av rochos - 10 augusti 2011 15:38

Lina var ut idag och kände och klämde på R och O.

R kändes ok, ett par mindre låsningar som inte behövdes återbesök för och hon kunde inte känna något speciellt med högerbak heller, skönt! 

O hade låsningar höger bog och bak. På vänstersida endast halsen och sen lite låsningar på ryggen. Låter mycket men då var det mycket bättre än sist. Lina undrade vad han kan ha gjort för att få dessa låsningar och sen kom jag på det, kullebyttan på Riksmästerskapen!

Återbesök för O i slutet av augusti och då ska hon passa på känna på R för säkerhets skull.

Av rochos - 9 augusti 2011 19:59

Det blev en uteritt i morse tillsammans med Jessica och vi tog svängen över bron.

En mysig uteritt och som vanligt så skötte sig båda kusarna, vad annars?   


I morgon är det dags för Lina att ha genomgång på R och O och jag hoppas att det är sista gången för R på lääänge nu. O kommer säkert att få ha ett återbesök misstänker jag.

Av rochos - 9 augusti 2011 16:49

Då fortsätter jag att blogga här istället och det kommer väl ta tid innan jag förstår hur man gör med allt på den här bloggen och för att det ska se snyggt och prydligt ut  


Igår var det träning för Linda och det gick bra men kunde ha gått bättre. Vi jobbade med serpentiner och volter. R kändes inte helt fräsch på böjda spår men var absolut inte halt heller. Han tippade lite med rumpan men Linda tyckte att jag ska fortsätta rida honom så länge han inte blir sämre. Veterinären kommer på måndag för att kolla hostan på honom och då ska jag be henne kolla benet samtidigt.


   

 
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards