RochOs

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

2 x skrittpass

Av rochos - 30 oktober 2011 14:11

Red Rulle bort mot Espesta och även idag hade han spring i bena men idag fick han jobba på övergångar skritt - halt och det skötte han galant. Han kan, när det börjar bli jobbigt börja fippla med tungan och lägga över den just i skritten men än så länge har han låtit bli. Det är hans sätt att komma undan när det är jobbigt.


Även Oskar fick göra övergångar idag och även han var riktigt duktig, gjorde verkligen sitt bästa. Och det verkar det som han trivs med Pee wee bettet.

I morse åt han i alla fall upp sin lilla frukost så det var väl att han hade bråttom ut igår.

Båda sov faktiskt inne igen och jag tror att så länge det är så har blött och dimmit ute så tror jag att de åker in.

Nästa vecka ska ju bli fint väder så då hoppas jag på att det torkar upp och då kommer de garanterat att gå ute dygnet runt igen.


Nej nu ska jag ut igen och fixa lite i hagen, har varit lite si och så med det sista tiden    men samtidigt så är det skönt att det inte behöver vara ett måste. Jag gillar att jobba med kroppen och har absolut inget emot att hålla på mocka så där, bara tiden finns.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rochos - 3 april 2014 10:30

För mer än 10 år sedan fick jag äran att bli din matte. Jag hade fått höra att kallblod är nordens fullblod och ger man dem lillfingret så tar de allt. De kunde vara fruktansvärt envisa och nerviga. Ja envis kunde du vara men på ett snällt sätt men d...

Av rochos - 15 mars 2014 18:50


Vet inte vad som hände grabbarna idag. De fick sova inne natten till idag och kom ut till kl 8. Sen har jag i princip inte sett till dem utom när jag skulle luncha. För då dök de upp från ingenstans. Nu när jag tog in dem för "kvällsmat" så syntes de...

Av rochos - 13 mars 2014 10:06

Jag skulle ha skrivit ett inlägg för några dagar sen men min makes dator ville inte samarbeta den dagen och jag gav upp. Gör ett nytt försök idag, den samarbetar dock jävligt långsamt, frustrerande!   Äntligen är det vår även om det ser ut som vi...

Av rochos - 1 mars 2014 17:41


Nu kan vi vår skog tycker både jag och Sjefen så idag traskade vi bort till Wallanderska skogen. I den skogen är det mycket mer stock och sten kliva över än i vår skog.. typ överallt. Som vanligt offroad och vi traskade på sådana ställen där garanter...

Av rochos - 27 februari 2014 16:00

Operation hagstädning har börjat lite smått, något tidigare mot var det brukar vara, typ april. Har siktat in mig på toaletterna som finns här och där. Har man hästarna på lösdrift så känns mockningen än mer viktig. Har man hästarna installade så ham...

Ovido - Quiz & Flashcards