RochOs

Alla inlägg under februari 2012

Av rochos - 1 februari 2012 14:03

Ett lättare klätterpass blev det idag, inte så kallt ute som termometern visade, -7 fast jag hade iof sig bylsat på mig termobyxor och nya vinterjackan.

Men det sägs att det ska bli kallare så jag har tagit fram vintertäcket till Rulle för att ha den redo men än så länge har 200 g täcket räckt bra. Han har varit varm och go under den även om det har varit runt -13 grader men blir det kallare än så, så byter jag täcke. Oskar kommer att få fortsätta med 200 g täcket om det inte blir alltför kallt. Han har ju inte blivit klippt över ryggen alls och jag tror att han klarar sig bra med det täcket, dvs om det nu inte blir extremt kallt.


Mer än klättring blev det inte idag. Gick hem via hagen idag, för i morse fyllde jag på stora häcken istället för de 2 små och jag var nyfiken på hur mycket som var kvar.Det var inte tomt i alla fall.

Ska försöka skärpa till mig och börja gå dit upp med hösilage igen, åtminstone en sväng per dag. Detta för att grabbarna ska röra på sig mer i hagen och inte bara stå mest stilla vilket det har blivit sen jag började bara utfodra i småhäckarna.

Det är bra för Oskar att röra på sig med sina pålagringar och enligt veterinären så är det kanon att han går på lösdrift istället för att stå på box och bli stel.

  Igår fick han sin första stötvågsbehandling och det var inga konstigheter alls, lite skeptiskt först för att den lät men sen var det inget mer med det.

Ovido - Quiz & Flashcards