RochOs

Alla inlägg den 8 september 2011

Av rochos - 8 september 2011 21:59

Jäklars vilken åskknall vi hade alldeles nyss. Åskan slog precis utanför huset i exakt samma ögonblick som jag stoppade in en elkontakten för elpumpen. Jävlar så rädd jag blev. Såg bara ett vitt sken och sen dånade det till. Det löjliga är det var bara en blixt och ett dån sen inget mer! Vad är det för åskväder???


Både router och modem gick hädan men som tur är så klarade båda tv apparaterna sig vilket kanske är lite osis. Ungarna hade nog sett till att tv'n på övervåningen hade gått hädan för det är en hederlig gammal tjocktv.


Idag kom i alla fall Carro min nya medryttare. Hon fick rida Oskar och vi började med att rida ut min och Rulles vanliga 30 minuters skrittrunda. Sen fick hon fortsätta på banan dryga halvtimman till. Hon fick trava mycket på en stor 8 och göra halt vid "korsningen". Sen ut på 4 kantspåret och göra halt vid A och C. Passet avslutade med galopp i båda varven. Carro lyckade hålla Oskar i vänster galopp nästan 2 hela varv och i höger lite över ett varv. Båda var jätteduktiga och Oskar blev lite "slut".

Av rochos - 8 september 2011 11:00

Kände mig lite lat igår och orkade inte blogga något men här kommer liten uppdatering om gårdagens aktiviteter som inte var så jättemycket.

Vi hade bröllopsdag igår, varit gifta i 8 år! Snacka om att tiden går fort...


Den vanliga skrittrundan med Rulle som kändes lite seg, tur att jag tänkte på att ta med spöet för den fick han känna på ett par gånger.


Oskar longerade jag med inspänningar, hade eg. tänkt att rida men orken försvann..

Även han kändes seg, ville gärna stanna hela tiden och efter ett tag så noterade jag att det var på ungefär samma ställe han ville lägga av.. sträx efter grinden.

Alla gångarter och galoppen funkade bra i båda varven, även i den sämre varvet.

Han fick på sig skydd fram och det ser ut att behövas för de var mer repiga än innan. Ska även ordna bakskydd också för jag tror inte att det är så dumt.


Ovido - Quiz & Flashcards