RochOs

Alla inlägg den 20 september 2011

Av rochos - 20 september 2011 20:36

Idag blev det ett ridpass på banan med Oskar och shit vad duktig han var!

För att få honom att inte ha huvudet bland stjärnorna så hade jag gramantygeln men använde den ingenting, den bara fanns där och idag verkade det funka.

Skrittade mycket i början av passet för han jobbade så duktig och jag ville inte "förstöra" med att trava. Det blev en hel del serpentiner där jag krävde att han skulle forma sig i bågarna, öka och minska skritten. När jag väl började trava så gick det över förväntan bra och då blev det övergångar mellan skritt och trav. Avslutade passet med att göra lite öppnor och slutor, bara ett par steg efter varje hörna.

Efter passet så fick han sin kraft som vanligt i transporten och den här gången så störde jag honom med att sparka lite på sidoväggen så den lät och rörde sig. Första gången for han ut men kom in självmant in själv innan jag ens hann börja locka in honom. Sen stannade han kvar tills han var klar.


Rulle fick stå idag, pyssel blev det så klart och båda fick stanna kvar och sova inne. Ska visst bli lite busväder i natt så då kan det var skönt att sova lite avslappnat inne.

Av rochos - 20 september 2011 20:36

Idag blev det ett ridpass på banan med Oskar och shit vad duktig han var!

För att få honom att inte ha huvudet bland stjärnorna så hade jag gramantygeln men använde den ingenting, den bara fanns där och idag verkade det funka.

Skrittade mycket i början av passet för han jobbade så duktig och jag ville inte "förstöra" med att trava. Det blev en hel del serpentiner där jag krävde att han skulle forma sig i bågarna, öka och minska skritten. När jag väl började trava så gick det över förväntan bra och då blev det övergångar mellan skritt och trav. Avslutade passet med att göra lite öppnor och slutor, bara ett par steg efter varje hörna.

Efter passet så fick han sin kraft som vanligt i transporten och den här gången så störde jag honom med att sparka lite på sidoväggen så den lät och rörde sig. Första gången for han ut men kom in självmant in själv innan jag ens hann börja locka in honom. Sen stannade han kvar tills han var klar.


Rulle fick stå idag, pyssel blev det så klart och båda fick stanna kvar och sova inne. Ska visst bli lite busväder i natt så då kan det var skönt att sova lite avslappnat inne.

Av rochos - 20 september 2011 20:36

Idag blev det ett ridpass på banan med Oskar och shit vad duktig han var!

För att få honom att inte ha huvudet bland stjärnorna så hade jag gramantygeln men använde den ingenting, den bara fanns där och idag verkade det funka.

Skrittade mycket i början av passet för han jobbade så duktig och jag ville inte "förstöra" med att trava. Det blev en hel del serpentiner där jag krävde att han skulle forma sig i bågarna, öka och minska skritten. När jag väl började trava så gick det över förväntan bra och då blev det övergångar mellan skritt och trav. Avslutade passet med att göra lite öppnor och slutor, bara ett par steg efter varje hörna.

Efter passet så fick han sin kraft som vanligt i transporten och den här gången så störde jag honom med att sparka lite på sidoväggen så den lät och rörde sig. Första gången for han ut men kom in självmant in själv innan jag ens hann börja locka in honom. Sen stannade han kvar tills han var klar.


Rulle fick stå idag, pyssel blev det så klart och båda fick stanna kvar och sova inne. Ska visst bli lite busväder i natt så då kan det var skönt att sova lite avslappnat inne.

Ovido - Quiz & Flashcards