RochOs

Alla inlägg den 21 september 2011

Av rochos - 21 september 2011 22:21

Med uppdateringar just nu.

Idag fick jag agera chaufför till Micke som skulle iväg på Skogskul. Det är de minsta klubbmedlemmarna i Rånäs som hade sin träning och då ska de äldre ungdomarna vara med enligt ett schema och hjälpa till med som att lägga ut kontroller eller ta in dem när de är klara eller som att skugga dem.

Så idag blev det inget alls med hästarna. Oskar var iof sig förtjänt av en vilodag men Rulle hade behövt röra på sig.

Tog in båda för natten idag med, varför vet jag egentligen inte, lite för att det kanske har regnat så gott som hela dagen och det kanske skulle vara skönt att få komma in... och de kom så fort jag visslade. De har blivit så duktiga på att komma när jag ropar eller visslar och Oskar gnäggar alltid till svar.


Håller på att ragga efter hösilagebalar storlek mindre. De som finns kvar är inte många som går att använda av. Idag fick jag öppna 6 balar innan jag hittade en fräsch och mängden minskar fort nu och jag börjar känna lite panik för vad jag ska ge sen. L vill inte pressa småbalar och jag känner att jag inte kan använda dessa gigantisk stora balarna som pressades i sommar till 2 hästar som inte ens får full ranson än. Inte ens när de får full ranson så funkar de stora, de är liksom för stora. Räknade ut att de skulle ta 2 veckor att äta upp en och det är på tok för länge även i smällkallaste vintern   

Ovido - Quiz & Flashcards