RochOs

Alla inlägg den 23 september 2011

Av rochos - 23 september 2011 19:38

Nu har vi fixat hösilage så det räcker i minst 3 veckor framåt, dvs om balarna är ok. Säljaren visste inte riktigt hur kvaliten var och de är av fjolårets skörd men det är sktisamma bara dem är ok och ätbara! Behövde inte öppna en idag för balen som var öppnat räckte till "nattamat". La i häcken för att förlänga ättiden och för att se hur det skulle gå.

Rulle var ju förstås vaktig till en början och lät inte Oskar gå fram men när jag var där jagade bort honom ett par gånger så lät han till slut Oskar vara. Sen vet man väl inte hur ful han är.. Så fort man vänder ryggen till så börjas det väl igen.


Blev ingen ridning med Rulle, tiden fanns men lusten ville inte riktigt infinna sig.

Av rochos - 23 september 2011 14:33

Löshoppade Oskar och han är ju så duktig! Han är som en klocka, man behöver knappt driva på honom runt ridbanan och det här med att inte behöva sätta upp en massa linor mellan hindren ger ju en stor guldstjärna     

Han fick hoppa ett hinder som var ca 40 cm och ett som var ca 30-35 cm, det högsta på "sockerbitarna"


Provade att longera Rulle för att se hur han travade och med mitt otränade öga så såg jag absolut inget konstigt alls. Tyckte att det såg jättebra ut men som sagt det är mitt otränade öga det. Ska se om jag hinner komma iväg på en skrittur igen ikväll. Prio ett är nu att fixa hösilage!

Ovido - Quiz & Flashcards