RochOs

Alla inlägg den 27 september 2011

Av rochos - 27 september 2011 19:47

Ingen ridning idag för Rulle har tappat en framdojja, upptäcktes av Jessica som var ute tidig som sjutton i stallet. Tur att det är skoning på torsdag!

Jessica verkar ha varit supernöjd över Oskar idag och det kan jag också säga att jag är. Passet hade börjat på ridbanan för att avslutas på stubben och han hade skött sig bra och äntligen(?) börjat jobba mer med ryggen.


Varför är jag då supernöjd över en duktig Oskar? Jo lastade honom för att servera hans kvällsmat i transporten och han klev på duktigt men idag var Steffe med för ev. kunna stänga bommen. Först skrammlade han lite och som ett brev på posten backade Oskar ut direkt men kom in lika fort igen när jag bad honom om det. Bommen stängdes och Oskar provbackade men när han märkte att han inte kom ut så blev han inte panikslagen utan istället så fortsatte han att äta! Vi öppnade bommen precis innan han var klar, backade ut honom och han fick det sista på rampen och sen ut.

Det kändes lite snopet ändå för jag förväntade mig lite panik men ingenting?! Kändes också nästan lite löjligt att ens backa till bilen för ca 5 - 10 min som det bara tog idag   

Hoppas det fortsätter så här bra!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards