RochOs

Alla inlägg den 22 september 2011

Av rochos - 22 september 2011 20:17

Just nu känns allt bara skit. L "haffade" mig när jag kom tillbaka från ridturen med Rulle som för övrigt gick bra tills jag travade... Hur som helst så förstod jag att Steffe hade ringt och fråga L om vi kunde få pressa småbalar som i morgon och L deklarerade att det pressas inga småbalar alls längre för det kastas för mycket..Jag fick ju igår öppna 6 balar innan jag fick tag på en fräsch. Fick höra både det ena och det andra och nu känner jag att måttet är rågat för min del. Funderar mer och mer på att om det inte är bättre att lämna bort Oskar och Rulle för att slippa det här tjafset. Det är så olustigt att gå ner till stallet nu för tiden, man funderar varje gång om han ska komma och gnälla om något eller inte. .

Hur som helst så tyckte L att det var lika bra att jag inte öppnade fler balar eftersom jag ändå bara kastade "fräscha" balar. Så i morgon måste jag fixa något så jag har mat till mina hästar.


Nåja red en längre tur med Rulle bort mot Espesta och han klev på ordentligt och allt kändes bra tills vi travade på grusvägen hemåt.. Då linkade han till rejält efter par steg och jag avbröt direkt. Vågade inte trava mera efter det. Får se hur jag gör i morgon om jag har lust att rida eller inte.

Ovido - Quiz & Flashcards